TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Nedir?


Bu programın amacı belirtilen süre içerisinde meydana gelen ve program kapsamına dahil edilen arızalar karşısında garanti verilen aracı koruma altına almaktır.

Garanti’nin yürürlükte olduğu süre içerisinde meydana gelen bir arızadan sonra, aracın doğru çalışmasını sağlamak için kapsam bölümünde listenen parçaların, gereken şekilde onarılması veya gerekirse değiştirilmesine ait giderleri karşılamaktır.


Temel olarak aracın motor, şanzıman, diferansiyel, tork konventörü ve elektrik sisteminde meydana gelebilecek arızaları teminat altına alan programdan, müşterilerimiz Full Ekspertiz yaptırmak kaydıyla 3 ay / 5.000km, 6 ay / 10.000km veya 12 ay / 20.000km paketlerinden birini seçerek yararlanabilir.

Garanti Programı bir Sigortaladım Sigorta ve Reasürans Brokerliği A.Ş., TÜV SÜD D-Expert ve HDI Sigorta A.Ş. ortak programıdır.


TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programı Paket Seçenekleri...


TÜV SÜD D-Expert noktalarına gelen müşterilerimizin, ekspertiz hizmeti ile birlikte garanti ürünü almak istemeleri durumunda kendilerine 3 farklı Garanti ürünü seçeneği sunulmaktadır.


Motor Hacmi 3 Ay / 5.000 KM 6 Ay / 10.000 KM 12 Ay / 20.000 KM
0 - 1600 cc 1.400 TL 2.000 TL 3.300 TL
1601 cc - 2000 cc 1.900 TL 3.000 TL 5.200 TL
2001 cc ve üzeri 2.600 TL 4.000 TL 7.200 TL

TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programında Hangi Araçlar Kapsam Dışı?


  • 8 yaş veya 160.000km üzerindeki araçlar
  • Beygir gücü 300 HP üzerindeki araçlar
  • 4000 cc üzerindeki araçlar
  • Hibrit, elektrikli ve sonradan LPG takılmış araçlar
  • Üreticinin orijinal üretimi haricinde her türlü modifiyeye sahip araçlar
  • Karavanlar ve profesyonel mesleki bağlamda kullanılan araçlar (taksiler, ambulanslar, okul servisleri, işçi servisleri vb...)
  • Araç kiralama şirketleri tarafından uzun veya kısa süreli olarak kiralama amaçlı kullanılan araçlar
  • Kullanım şekli ticari olan araçlar
  • Alfa Romeo - Audi - BMW - Chevrolet - Citroen - Dacia - DS - Fiat - Ford - Honda - Hyundai - Infiniti - Isuzu - Jaguar - Jeep - Kia - Land Rover - Lexus - Mazda - Mercedes Benz - Mini - Mitsubishi - Nissan - Opel - Peugeot - Porsche - Renault - Seat - Skoda - Smart - Ssangyong - Subaru - Suzuki - Toyota - Volkswagen – Volvo markaları dışında kalan araç marka ve modelleri

TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programı Hangi Parçaları Kapsar?


  • Motor: Marş motoru dişlisi, volan, yağ pompası, krank mili ve yatakları, zamanlama dişlileri ve zincirler (trigger/zamanlama kayışları hariç), eksantrik mili kasnakları, eksantrik milleri, kam izleyicileri, itici dişlisi, valfler ve kılavuzlar, pistonlar ve halkalar, silindir delikleri, biyel kolları, silindir kafası, silindir kafası contaları, dağıtıcı tahrik ve tüm iç burçlar.
  • Tork Konvertörü: Üniversal bağlantılar ve takıldıklarında C/V bağlantıları dahil olmak üzere güç aktarma organları, lastik çizmeler hariç.
  • Vites Kutusu: Manüel, otomatik şanzıman ve aşırı hız (overdrive) üniteleri, yağ soğutucusu ve elektrik regülatörü, ancak harici bağlantılar ve elektrik bağlantıları ile yarı otomatik şanzımanların kavrama kitleri ve aktüatörleri bu kapsamın dışındadır.
  • Diferansiyel ve Güç Aktarma Organı: Yarım miller, harici tahrik milleri, lastik çizmeler hariç.
  • Elektrikli Bileşen Grubu: Düzenleyicisi ile birlikte şarj ünitesi, marş motoru, ateşleme kablosuyla ateşleme sisteminin elektronik bileşenleri, elektronik enjeksiyon ünitesinin elektrik kabloları, mekanik distribütör, elektronik motor kontrolü, ateşleme bobinleri, ön ısıtıcı röleleri, kondansatör, rotorlar ve elektrik sisteminden: merkezi elektrik kutusu, on-board bilgisayar, on-board bilgisayar ile ilişkili olarak gösterge ünitesi arızaları, ön ve arka cam silecek motorları, far yıkama motorları, ısıtma ve soğutma fan motorları ve korna.
  • Yağ Keçeleri ve Contalar: Ana komponent, yani motor, dişli kutusu veya arka aksın sökülmesini gerektiren yağ keçeleri veya contalar..
  • Ana Ünite Kasaları: Motor, dişli kutusu/şanzıman, son tahrik mahfazaları, yukarıdaki parçalardan birinin arızalanmasının bir sonucu olarak hasar görmeleri kaydıyla teminat kapsamındadır.


Yağ filtrelerinin, yağlayıcıların, antifriz ve akışkanların değişimi, bu değişimlerin TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı kapsamındaki bir bileşenin arızası sonucu gerekmesi şartıyla kapsama dahildir.


TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programının Kapsam Dışı Durumları?


Aşağıdaki belirtilen nedenlerden doğan arızalar, sigorta teminatı dışındadır:


  • Tüm sarf malzemeleri; Fren balataları, fren pabuçları ve diskleri, debriyaj rulmanları ve sürtünme malzemeleri, lastikler, silecek lastikleri, yardımcı tahrik kayışları, triger ve v-kayışları, iç/dış kaplamalar, gövde contaları ve sızdırmazlık bantları, döşeme, halılar, cam, ısıtılmış cam, bujiler, egzoz sistemi susturucuları, anahtarlar için piller ve alarm sistemi, sigortalar, lambalar ve LED aydınlatma, ampuller, herhangi bir yağ sızıntısının giderilmesi (ana ünitenin çıkartılması gerekmediği sürece) ve herhangi bir parçanın ayarı, servisi, bakımı ve normal aşınma ve yıpranması, vb.,
  • Üretici tarafından tavsiye edilen servis ve bakım maliyetleri,
  • Fabrika montajı olmayan ekipmanlar, bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla alarmlar, immobiliserler, takip sistemleri veya LPG dönüşümleri, vb.,
  • Gövde ekipmanları; örneğin şeritler, menteşeler veya düzenli bakım gerektiren ekipmanlar,
  • Kaporta ve boya hasarları,
  • Koltuklar ve emniyet kemerleri dahil iç döşeme,
  • Klima ünitesinin dolumu,
  • Aşınma yıpranmaya bağlı değişimler,
  • Ayarlanmamış veya yanlış kullanılmış ekipmanların değişimi,
  • Yanlış veya içerisine uygun olmayan karışımlar eklenmiş yağ ve yakıt kullanımından kaynaklanabilecek kapsam dahilindeki parçaların arızaları,
  • Airbaglar, akü, ampuller, egsoz sistemi, katalitik dönüştürücü, su girişi sonucu arızalanabilecek aksamlar, silecekler, tekerlek ve ön düzen ayarları ve lastikler,
  • Harici yağ kaçakları, eğer kapsam dahilindeki bir parçanın değişiminden kaynaklanmıyorsa yağ, filtre elemanları; donma, antifriz eksikliği, darbe, kaza, veya ihmalden oluşabilecek arızalar,
  • Trafik yönetim sistemleri, navigasyon sistemleri, telefon, TV ve benzer ilgili ekipmanlar,
  • Fabrika montajı olmayan tüm ekipmanlar,
  • Üretici tarafından onaylanmamış tüm modifikasyonlar,
  • Performans arttırıcı ve aşınmayı arttırıcı tüm modifikasyonlar,
  • Kilometre ve yaşa bağlı performans eksilmesi,
  • Normal bakım esnasında değişmesi gereken buji, buji kabloları, yağ, filtre ve tüm sıvılar,
  • Yanmış, yapışmış sübaplar,
  • Dingil genişliği ve rot balans ayarı,
  • Taşıma masrafları, çekme, park ve vale hizmet ücretleri, kiralık araç, kullanım kaybı tazminatı ve kişisel yaralanma, ölüm ya da mal zararı ya da üçüncü şahıs sorumluluk tazminatı gibi dolaylı masraflar,
  • Bir onarım ile doğrudan ilişkiye sahip olmadıkça, test, programlama, ölçüm ve ayar işleri,
  • Arıza yapmamış ancak rutin servis sırasında değiştirilmiş veya rapor edilmiş parçalar,

  • Tüm bunlara ilave olarak aşağıdaki hasarlar ve durumlarda TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı dışında kalmaktadır;

  • Satış sırasında alıcı tarafından bilindiği işletme tarafından belgelendirilen arıza ve hasarlar ,
  • Ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar,
  • Ekspertizde tespit edilmemiş olsa dahi aracın geçmiş servis kayıtlarında arıza tespiti yapılmış, onarımı yapılmamış olan arızlar,
  • Üretici garantisi devam eden veya işbu / poliçe düzenlenme tarihinden önce uzatılmış garanti sözleşmesi ya da sigorta poliçesi olduğu tespit edilen araçlarda oluşan hasarlar,
  • İlgili markanın yetkili servisleri dışındaki servislere yapılan başvurular ve giderilen hasarlar,
  • Kasıtlı olarak sebep olunan ya da ağır kusurdan kaynaklanan hasarlar ya da kötü niyetli olarak ortaya çıkan hatalar ya da tazminat tutarı ile nedensel ilişkiye sahip olgular hakkında sigorta ettirenin yanıltıcı hal ve davranışları sonucu meydana gelen hasarlar (örneğin; kilometre sayacı ile oynanması),
  • Aracın orijinal tasarımında yapılan bir tadilattan ya da üretici tarafından onaylanmamış harici parçaların veya aksesuar parçalarının montajından kaynaklanan hasarlar (örneğin; aracın LPG'li sisteme dönüştürülmesi),

  • Aşağıdakiler ile nedensel ilişkiye sahip olan hasarlar:

  • Aracın kullanımına yönelik üretici talimatlarına uyulmaması (örneğin; uygun olmayan yağ ya da ikmal maddesi kullanılması), a. Üreticinin geri çağırma kampanyasına uyulmaması, b. Teşhis edilebilen ancak derhal onarılmamış eski bir hasar, c. Sigorta poliçesinin yürürlüğe girme tarihinden önce teşhis edilebilir bir arıza ya da sigortanın sona ermesinden sonra ortaya çıkan bir arıza, d. Onarım, bakım veya servisinin standartlara uygun yapılmadığı, teminat dışı kalan motorlu araçlar ve istisnalar bölümünde belirtilen şartların karşılanmadığı durumlarda oluşan hasarlar,
  • Taşıtın ihmal edilmesinin veya uygun olmayan bir şekilde kullanılmasının veya aracın gereği gibi çalışması için lüzumlu olan sıvıların donmasının sebep olduğu arızalar,
  • Parça değişimi yapılarak veya yapılmaksızın düzenli (rutin) önleyici işlemler, bakım ve kontroller ve ilave ayarlamalar,
  • İkaz lambaları sistemi arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin veya bilerek uygun olmayan ya da kalitesiz yağların veya yakıtın kullanılmasının sebep olduğu zararlar,
  • Yurt dışında gerçekleşen arızalar,
  • Sigortasız aksamlarda meydana gelen bir hasar neticesi sigortalı aksamlarda oluşacak hasarlar,
  • Teminat kapsamında olan bir hasarın teminat kapsamında olmayan bir parçada oluşturduğu hasar,
  • Onarım gerektiren bir parçanın kullanılması sonucu meydana gelen hasarlar,
  • Taşıtın, üreticinin öngördüğü değerlerden daha yüksek lastik jant ebatları, aks ve römork yüklemelerine maruz kalmasından doğan hasarlar,
  • Teminat altındaki arızalı bir bileşen ile doğrudan ilişkiye sahip olmadıkça, yakıt sistemindeki kirlilik,
  • Üretici standartlarına göre yenilenmemiş parçalardan kaynaklanan arızalar,
  • Harici darbeden kaynaklanan veya farklı harici kaynaklı hasarlar,
  • Sigorta şirketi tarafından atanmış eksperin bu garanti başlamadan önce var olmuş olabileceğini makul olarak düşündüğü hatalardan kaynaklanan mekanik arıza veya elektrik arızası,
  • Üretici tarafından yayınlanmış geri çağırma/onarım yapma vb aksiyonlara tabi olan parçalar,
  • Sözleşmesel sorumluluk,
  • Herhangi bir ölüm, bedensel yaralanma veya diğer mülklere verilen herhangi bir hasar veya bu garanti kapsamında bir talebe yol açan talep veya olayın doğrudan veya dolaylı olarak neden olduğu herhangi bir kayıp,
  • Doğrudan veya dolaylı olarak savaş, isyan, ayaklanma veya benzer bir olaydan ya da vandallık, araçtan hırsızlık veya hırsızlık girişiminden kaynaklanan herhangi bir şey,
  • İyonlaştırıcı radyasyon veya nükleer yakıtın yakılmasından kaynaklanan nükleer yakıt veya nükleer atıktan radyoaktif kontaminasyon sebebiyle kaynaklanan yaralanma, kayıp ve hasarlar,
  • Patlayıcıların, nükleer donanımın veya bu donanımın nükleer parçalarının radyoaktif, toksik, patlayıcı veya diğer tehlikeli özellikleri,
  • Herhangi bir kaza nedeniyle ortaya çıkan veya ihmale dayalı olan veya olayın meydana geldiği ülkenin kanunlarına aykırı olan hasarlar,

TÜV SÜD D-Expert’in müşterilerine sunduğu GARANTİ Programı hakkında daha detaylı bilgiyi 0850 223 56 00 numaralı Çağrı Merkezimizden veya TÜV SÜD D-Expert Şubelerimizden alabilirsiniz.


Arıza Durumunda Müşteri Ne Yapmalı?

TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı kapsamındaki aracınızda arıza çıkması durumunda hemen 0850 200 03 50 numaralı YOL YARDIM HATTI’nı arayabilir, poliçe ve araç bilgilerinizi vererek, hizmet talebinde bulunabilirsiniz. YOL YARDIM HATTI sizi anlaşmalı bir servise yönlendirecek ya da gerekli olması durumunda derhal yol yardım hizmeti (çekici hizmeti) organize edecektir


Sıkça Sorulan Sorular

1) Ekspertiz hizmeti almadan bu garanti ürününü alabilir miyim?
Müşterilerimizin garanti programına katılabilmeleri için TÜV SÜD D-Expert Full Ekspertiz paketini almaları gerekmektedir.


2) Ekspertiz raporumda bazı parçalarda sorun olmasına rağmen, garanti programı bu parçalara da teminat verilmekte midir?
Eğer program kapsamındaki bir parça ile ilgili ekspertiz raporunda bir problem olduğu belirtilmişse, bu durumda bu parça garanti kapsamı dışında kalacaktır.


3) Aracım 5 yaşında ve 200.000km’de. Aracıma full ekspertiz+garanti ürünü alabilir miyim?
Araca full ekspertiz yapılabilmesine rağmen, kilometresi 160.000km üzerinde olduğu için garanti programı kapsamına alınamamaktadır.


4) Aracımın garanti programı ne zaman başlayacak?
Aracın garanti programı, Full Ekspertizin yapıldığı andan itibaren başlayacak ve alınan paketin süresi ile doğru orantılı olarak 3 ay, 6 ay veya 12 ay sonra sona erecektir.


5) Aracıma garanti aldım ama kısa bir süre içinde aracımı satmayı düşünüyorum, garantimi devredebilir miyim?
Evet, garanti programı aracınızın şasi numarasına bağlı olduğu için, garantinizi satış esnasında devredebilirsiniz. Devir işlemi için Sigortaladım Sigorta ve Reasürans Brokerliği A.Ş. Çağrı Merkezi’ni arayabilirsiniz. (444 9 832)


6) TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı aracın kullanım ömrü olan parçalarını da kapsamakta mıdır?
Aracın kullanım ömrü olan parçaları bu garanti programında kapsam dışındadır.


7) TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı’nda karşılanacak maksimum tazminat tutarı nasıl belirlenir?
Hasar durumunda ödenecek tazminat tutarı, aracın hasarı gerçekleştiği andaki piyasa bedeli üzerinden belirlenmektedir. Piyasa bedeli, Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği tarafından (arıza tarihi itibariyle) piyasa fiyatları gözönüne alınarak belirlenen ve yayınlanan araç değerlerini gösteren listede yazılı değer ile sınırlıdır


8) Herhangi bir arıza durumunda aracımı nereye götürebilirim?
Tüm arıza işlemleri, 0850 200 03 50 numaralı Yol Yardım Hattı'nın yönlendireceği yetkili servislerde giderilecektir.