TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Nedir?


Bu programın amacı belirtilen süre içerisinde meydana gelen ve program kapsamına dahil edilen arızalar karşısında garanti verilen aracı koruma altına almaktır.

Garanti’nin yürürlükte olduğu süre içerisinde meydana gelen bir arızadan sonra, aracın doğru çalışmasını sağlamak için kapsam bölümünde listenen parçaların, gereken şekilde onarılması veya gerekirse değiştirilmesine ait giderleri karşılamaktır.

Temel olarak aracın motor, şanzıman, diferansiyel, tork konventörü ve elektrik sisteminde meydana gelebilecek arızaları teminat altına alan programdan, müşterilerimiz Full Ekspertiz yaptırmak kaydıyla 3 ay / 5.000km, 6 ay / 10.000km veya 12 ay / 20.000km paketlerinden birini seçerek yararlanabilir.

Garanti Programı bir TDB Sigorta ve Reasürans Brokerliği, TÜV SÜD D-Expert ve BNP Paribas Cardif Sigorta A.Ş. ortak programıdır.


TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programı Paket Seçenekleri...


TÜV SÜD D-Expert noktalarına gelen müşterilerimizin, ekspertiz hizmeti ile birlikte garanti ürünü almak istemeleri durumunda kendilerine 3 farklı Garanti ürünü seçeneği sunulmaktadır.


TÜV SÜD D-Expert GARANTİ 3 Ay / 5.000 KM 6 Ay / 10.000 KM 12 Ay / 20.000 KM
Motor Hacmi <1200 cc 290,00 TL 525,00 TL 1.000,00 TL
1201 cc < Motor Hacmi <1600 cc 370,00 TL 690,00 TL 1.330,00 TL
1601 cc <= Motor Hacmi 610,00 TL 1.170,00 TL 2.160,00 TL

TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programında Hangi Araçlar Kapsam Dışı?


  • 8 yaş veya 160.000km üzerindeki araçlar
  • Araç Bedeli 500.000 TL’den fazla araçlar
  • Beygir gücü 261 HP üzerindeki araçlar
  • Ağırlığı 3.5 tondan büyük olan araçlar
  • Hibrit, Elektrikli ve sonradan LPG takılmış araçlar
  • Üreticinin orijinal üretimi haricinde her türlü modifiyeye sahip araçlar
  • Karavanlar ve profesyonel mesleki bağlamda kullanılan araçlar (taksiler, ambulanslar, okul servisleri, işçi servisleri, UBER, ...) veya kiralık (Avis, Hertz, ... gibi)
  • Özel Üretim Araçlar: (Alpine, Aston-Martin, Bentley, Bugati, Buick, Cadillac, Corvette, Dodge, Excalibur, Ferrari, Lamborghini, Lincoln, Lotus, Maserati, Mercury, M.V.S.-Venturi, Porsche, Rolls-Royce)

TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programı Hangi Parçaları Kapsar?


  • Motor: Kam mili, emme-egzos manifoldu, piston kolu, motor bloğu, enjeksiyon beyni, manyetik tutucu – kam mili kaptörü, karter, gömlek, triger kayışı, yataklar, silindir kapağı, piyonalar, keçeler, subaplar ve kılavuzları, kapak contası, universal mafsal, pistonlar, conta takımı, yağ pompası, fincan ve itici (hidrolik), oring, subaplar, turbo (dizel), turbo (benzin), krank mili, silindir kapak civataları, volan.
  • Debriyaj: Emitör, çatal, debriyaj seti, debriyaj pedal mekanizması.
  • Vites Kutusu: Sıvılar, yağlar, kamalı mil ve grup mili, yağ karteri, hız sensörü, tork konvantörü, diferansiyel, senkronizasyon elemanları, çatallar ve milleri, dişliler, pisyonlu ve çekmeli valf (elekto vana), presli plakalar, yağ pompası, hız regülatörü, yatak ve rulmanlar, planet dişlisi, vites kontrol, sekromeç, kilitleme.
  • Transmisyon: Şok emici, mafsal, süspansiyon kolları, şok emici tutucu, sıvılar, yağlar, tutacak, yaylar, kinematik zincire bağlı olmayan rulmanlar, hidrolik küreler, aks mili, universal mafsal, bağlantı rulmanı, aks, rot başı, ön teker bilyaları.
  • Karter (kapalı bölümden kaynaklanıyorsa): Sıvılar, yağlar, şanzıman yağı, motor yağı, diferansiyel yağı.
  • Direksiyon: Direksiyon kutusuna bağlı rulmanlar ve bağlantı noktaları, taşıyıcı, pinyon dişli, direksiyon keçesi, universal mafsal, rot kolu körüğü, basınç boruları,direksiyon pompası, basınç müşürü.
  • Elektrik ve Elektronik Sistem : Direksiyon kilidi, kapı kilit motoru, bagaj kilit motoru, bujiler, alternatör, uyarıcı, bağlantı kabloları, müşür, sistem arayüzü, motor kontrol ünitesi, debimetre, devre, air bag sivici, marş düğmesi, yağmur sensörü, distribütör kapağı, uzaktan kilitleme sistemi, modüller, ön kaput ve sunroof uyarıcı, koltuk mekanizması, ayna mekanizması, silecek motoru (ön ve arka), elektrikli cam motoru, elektrikli cam sistemi, EGR, klima rediksiyon kutusu, sunroof motoru, elektronik kontrol paneli, duy, hava filtre kutusu, regülatör, ısıtıcı rölesi, oksijen sensörü.
  • Frenler: Sıvılar, ABR beyni, ABS sensörü ve ESP, hidrolik fren sistemi, arka fren silindiri, ön ve arka fren diski, kaliper, fren limitörü, fren ana silindiri, hidrolik fren beyni, fren dağıtıcı ana merkez, fren hava deposu, kampana.
  • Enjeksiyon Sistemi: Kelebek kutusu, yakıt akış valfi, enjeksiyon beyni (orjinal parça sadece), rolanti vanası, enjeksiyon pompası, benzin pompası, basınç regülatörü.
  • Soğutma Sistemi: Sıvılar, yağlar, otomatik şanzıman yağ soğutucusu, ısı göstergesi, intercooler hava soğutma radyatörü, kapı fitili, kalorifer motoru, su pompası, radyatörler, termostat, soğutucu fan, fan müşürü.
  • Yakıt Sistemi: Karbüratör, elektrikli valfler, rolanti düzenleme vanası, yakıt injeksiyon pompası, injeksiyon pompası, vakum pompası.
  • LPG (Sonradan takılmak kaydıyla): Karbüratör, karbüratör (LPG sistemini oluşturan parçalar.)
  • Klima: Klima ünitesi, kompresör, soğutucu radyatör, soğutucu fan.
  • Güvenlik Sistemi: Airbag, airbag beyni, ayarlayıcı/gergi bilyeleri, emniyet kemeri ayarlayıcı / gergi bilyesi
  • Açılır Tavan: Sunroof kontrol beyni, kidrolik kontrol ünitesi, kontaktör.
  • Aşınan ve Yıpranan Parçalar: Arka aks

TÜV SÜD D-Expert GARANTİ Programının Kapsam Dışı Durumları?


Aşağıdaki belirtilen nedenlerden doğan arızalar, sigorta teminatı dışındadır:


  • 8 (sekiz) yaş ve 160.000km (yüz altmış bin kilometre) üzerindeki araçlar,
  • Ağırlığı 3.5 tonu geçen araçlar ile elektik enerjisiyle çalışan araçlar, LPG (sonradan takılan), Hybrid bifuel araçlar, taksiler, okul taşıma araçları, ambulanslar, sağlık taşıma araçları, spor amaçlı araçlar, ticari kullanımlı araçlar, satış değeri 500.000 TL (beşyüz bin TL) üzeri araçlar, çalışan servisleri gibi profesyonel taşıma yapan araçlar, kamp araçları ile kısa ve/veya uzun süreli kiralamaya konu olan araçlar,
  • Beygir gücü 261 HP üzerindeki araçlar,
  • Ekspertiz raporunda belirtilen arızalar ve hasarlar,
  • Aracın olağan kullanımı nedeniyle kayışlar, egzoz, amortisör, debriyaj, ön dişli takımı, fren balataları ve pabuçları, diskler, contalar gibi parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar,
  • TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı kapsamındaki bir parçada meydana gelen arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça; bujiler, katalitik konventörler, hava filtresi, yakıt filtresi, cam silecek lasitkleri, klima devresinin doldurulması için kullanılan maddeler, ilave edilen yağlar, soğutma sıvıları, fren sıvıları ve diğer katkı maddeleri,
  • TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı kapsamındaki bir parçada meydana gelen arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça; koltuk aksesuarlarının temizlenmesi ve onarılması dahil olmak üzere kaportanın ve kabinin olağan bakımı için yapılan masraflar,
  • Kaporta işleri, süslemeler, paspas, lastikler, jantlar, akü, farlar, park lambaları, camın ve farların kırılması veya çatlaması,
  • Parça değişimi yapılarak veya yapılmaksızın düzenli önleyici işlemler, kontroller ve ayarlamalar,
  • İkaz lambaları sistem arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin veya bilerek veya bilmeyerek uygun olmayan ya da kalitesiz yağların veya yakıtın kullanılmasının sebep olduğu arızalar,
  • Hatalı kullanım, kaza, hırsızlık, hırsızlık girişimi, yangın, infilak, vandallık veya doğal afetler nedeniyle hasar gören veya zayi olan parçalar,
  • Harp, her türlü harp olayları, istila, yabancı düşman hareketleri, çarpışma (harb ilan edilmiş olsun olmasın), iç harp, ihtilal, isyan, ayaklanma ve bunların gerektirdiği inzibati ve askeri hareketler sebebiyle meydana gelen bütün zayi ve hasarlar,
  • Su ve rutubet etkisi ve bunlardan doğan korozyon,
  • Herhangi bir nükleer yakıttan veya nükleer yakıtın yanması sonucu nükleer artıklardan veya bunlara atfedilen sebeplerden husule gelen iyonlayıcı radyasyonların veya radyoaktivite buluşmalarının ve bunların gerektirdiği askeri ve inzibati tedbirlerin sebep olduğu bütün ziya ve hasarlar (bu bentte geçen yanma deyimi kendi kendini idame ettiren herhangi bir nükleer ayrışım ''fission'' olayını da kapsayacaktır),
  • Aracın ihmal edilmesinin veya uygun olmayan bir şekilde kullanılmasının veya aracın gereği gibi çalışması için lüzumlu olan sıvıların donmasının sebep olduğu arızalar,
  • Bakım işlemlerinin muayene ve bakım planına uygun olarak yapılmaması nedeniyle meydana gelen arızalar,
  • Satış sonrasında araca yapılan herhangi bir eklenti nedeniyle oluşan hasar ve arızalar,
  • Trafik sicilinde “Trafikten çekilerek tescili silinmiştir.” kaydı bulunan araçlar
  • Aracın kullanıcının veya üçüncü şahısların ihmali, kusuru, hatası, dikkatsizliği veya sabotajı,
  • Aracın normal aşınma ve eskimesi,
  • Sigorta başlangıç tarihinden önce ve meydana gelmiş hasarlar,
  • Araçda ”Gizli hatalar”: imalatçının sorumluluğu veya hatasından meydana gelen hasarlar,
  • Aracın üretici garantisinin devam etmesi ya da başka sigortacılarla aynı rizikolara karşı ve aynı süreye rastlayan başka sözleşmesi olması halinde,
  • Önceki hatalı tamir ve arıza sonuçları,
  • Aracın kilometre saatinin değiştirilmesi,
  • Aracın normal şekilde çalışmasına engel olmayan hasarlar (örneğin boyası veya görüntüsü üzerinde etkisi olan hasarlar),
  • Üretimi sürdürülmeyecek olan ve üretici tarafından bu konuda bildirimi yapılan araçlar,
  • Aracın belirli parçalarının korunması veya daha uzun ömürlü olması sebebiyle yapılan işlemler,
  • Aracın koltuklar, radyo, DVD, klima, alarm, GPS, açılır-kapanır araçlarda tavan gibi “Konfor” ve yüksek teknoloji ürünlerinde meydana gelen arızalar.

TÜV SÜD D-Expert’in müşterilerine sunduğu GARANTİ Programı hakkında daha detaylı bilgiyi 0850 223 56 00 numaralı Çağrı Merkezimizden veya TÜV SÜD D-Expert Şubelerimizden alabilirsiniz.


Arıza Durumunda Müşteri Ne Yapmalı?

TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı kapsamındaki aracınızda arıza çıkması durumunda hemen 0212 318 08 97 numaralı YOL YARDIM HATTI’nı arayabilir, Araç Plaka bilgilerini vererek, hizmet talebinde bulunabilir.

YOL YARDIM HATTI sizi anlaşmalı bir servise yönlendirecek ya da gerekli olması durumunda derhal yol yardım hizmeti (çekici hizmeti) organize edecektir.


Sıkça Sorulan Sorular

1) Ekspertiz hizmeti almadan bu garanti ürününü alabilir miyim?
Müşterilerimizin garanti programına katılabilmeleri için TÜV SÜD D-Expert Full Ekspertiz paketini almaları gerekmektedir.


2)Ekspertiz raporumda bazı parçalarda sorun olmasına rağmen, garanti programı bu parçalara da teminat verilmekte midir?
Eğer program kapsamındaki bir parça ile ilgili ekspertiz raporunda bir problem olduğu belirtilmişse, bu durumda bu parça garanti kapsamı dışında kalacaktır.


3) Aracım 5 yaşında ve 200.000km’de. Aracıma full ekspertiz+garanti ürünü alabilir miyim?
Araca full ekspertiz yapılabilmesine rağmen, kilometresi 160.000km üzerinde olduğu için garanti programı kapsamına alınamamaktadır.


4) Aracımın garanti programı ne zaman başlayacak?
Aracın garanti programı, Full Ekspertizin yapıldığı andan itibaren başlayacak ve alınan paketin süresi ile doğru orantılı olarak 3 ay, 6 ay veya 12 ay sonra sona erecektir.


5) Aracıma garanti aldım ama kısa bir süre içinde aracımı satmayı düşünüyorum, garantimi devredebilir miyim?
Evet, garanti programı aracınızın şasi numarasına bağlı olduğu için, garantinizi satış esnasında devredebilirsiniz. Devir işlemi için TDB Sigorta ve Reasürans Brokerliği Çağrı Merkezi’ni arayabilirsiniz. (444 9 832)


6) TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı aracın kullanım ömrü olan parçalarını da kapsamakta mıdır?
Aracın kullanım ömrü olan parçaları bu garanti programında kapsam dışındadır.


7) TÜV SÜD D-Expert Garanti Programı’nda karşılanacak maksimum tazminat tutarı nasıl belirlenir?
Hasar durumunda ödenecek tazminat tutarı, aracın hasarı gerçekleştiği andaki piyasa bedeli üzerinden belirlenmektedir.
Piyasa bedeli, Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği tarafından (arıza tarihi itibariyle) piyasa fiyatları gözönüne alınarak belirlenen ve yayınlanan araç değerlerini gösteren listede yazılı değer ile sınırlıdır


8) Herhangi bir arıza durumunda aracımı nereye götürebilirim?
Tüm arıza işlemleri, 0212 318 08 97 numaralı Yol Yardım Hattı’nın yönlendireceği yetkili servislerde giderilecektir.